Draco magazyn

Projekt:

Wprowadzenie na rynek wydawniczy nowej marki

Cele marketingowe:

  • zakomunikowanie Konsumentom pojawienia się nowej marki
  • kreowanie pozycji jako eksperta w segmencie magazynów herpetologiczno – terrarystycznych
  • budowanie społeczności czytelników skupionej wokół magazynu

Cele biznesowe:

  • osiągnięcie stałego wzrostu sprzedaży
  • zbudowanie efektywnej kosztowo sieci dystrybucji

Rozwiązanie:

Po przeanalizowaniu sytuacji na rynku w tym segmencie zapronowaliśmy nazwę, projekt graficzny oraz zawartość merytoryczną nowego magazynu. Jako kanał dystrybucji wybraliśmy sklepy zoologiczne o profilu zgodnym z tematyką magazynu oraz dystrybucję online. Jako wsparcie wprowadzenia produktu wybraliśmy uczestnictwo w wybranych tragach branżowych oraz kampanie PR, która dzięki relacjom w TVP zapewniła wysoką świadomość marki.

Rezultaty:

W ciągu zalewdwie 6 miesięcy magazyn stał się znany, a dzięki wysokiej jakości artykułom również uznany w środowisku herpetologiczno – terrarystycznym. Strategia uczestnictwa w targach branżowych oraz kampania PR, w tym relacje TVP przełożyły się na wzrosty sprzedaży. Od 2007 roku magazyn jest również dostępny w sieci Empik.